W sobotę, 18 maja 2024 r. wybraliśmy się wraz z Bieckim Centrum Kultury na kolejną górską wycieczkę – na Bukowe Berdo i Tarnicę. Udaliśmy się zatem w Bieszczady, aby odkryć urokliwe szlaki w otoczeniu przyrody. Wyruszyliśmy wcześnie rano, pełni entuzjazmu i gotowi na wyzwanie. Czekała nas parogodzinna podróż autokarem, którą część z nas wykorzystała na drzemkę😉 Nasza ekipa liczyła różne osoby – doświadczonych miłośników górskich krajobrazów, początkujących turystów, oraz najmłodszych dzielnych wędrowców. Na czele fantastycznej bieckiej grupy stanęła nasza doświadczona przewodniczka, z którą mieliśmy już wcześniej przyjemność wędrować po górskich szlakach – Pani Brygida Hańczyk, która zapewniła nie tylko bezpieczeństwo, ale również interesujące opowieści na temat historii oraz przyrody tych pięknych miejsc.
Po dotarciu do parku narodowego rozpoczęliśmy wspinaczkę na pierwszy ze szczytów – Bukowe Berdo – jedną z najwyższych gór w polskich Bieszczadach, osiągającą wysokość 1312 m n.p.m.
Każdy z nas miał silną wolę i determinację, by dotrzeć na szczyt. Po kilku godzinach wędrówki osiągnęliśmy cel – piękny widok na otaczające nas góry nagrodził nasze wysiłki.
Następnie ruszyliśmy w stronę drugiego szczytu – Tarnicy (1346 m) Ta część trasy była trudniejsza, jednak dzięki wzajemnej pomocy i wsparciu udało nam się dotrzeć na kolejny szczyt. Po trudnym, ale zarazem satysfakcjonującym treku dotarliśmy na sam szczyt, skąd rozpościerał się przepiękny widok na okolicę.
Po zakończeniu naszej wędrówki czuliśmy się zmęczeni, ale również bardzo zadowoleni z siebie. Zdobycie obu szczytów było dla nas ogromnym sukcesem i wspaniałym doświadczeniem.
Nasza ekipa, która podjęła wyzwanie pokonania tych szlaków, okazała się niezwykle wytrwała i zdeterminowana. Dodatkowo, dzieci, które towarzyszyły nam w tej wyprawie, poradziły sobie znakomicie, pokazując niezwykłą odwagę i spryt w pokonywaniu trudności terenowych. Dzięki wspólnym wysiłkom oraz wsparciu i motywacji od siebie nawzajem, udało nam się przejść te trasy z sukcesem i z niezapomnianymi wspomnieniami. Już teraz planujemy kolejne wyprawy w góry, aby kontynuować naszą pasję i odkrywać piękno przyrody.
Serdeczne podziękowania dla wszystkich uczestników wycieczki za dobrą atmosferę oraz zaangażowanie. Dziękujemy również naszej przewodniczce za profesjonalizm i pasję, oraz opiekę na szlaku.
Dziękujemy i do zobaczenia!!!