W dniu 14 kwietnia 2024r. wycieczką do stolicy Węgier – Budapesztu otworzyliśmy sezon wycieczek.

Budapeszt jest nam dobrze znany, ponieważ w roku 2022 Bieckie Centrum Kultury zorganizowało tam wyjazd aż 3 autokarów. Tym razem program wycieczki był nieco zmodyfikowany, jednak zawierał miejsca i budynki najbardziej charakterystyczne dla miasta, jak budynek parlamentu czy bazyliki.

Z bieckiego rynku wyruszyliśmy o godzinie 3:30 jadąc trasą przez Konieczną, Bardejów, Koszyce. Do stolicy Węgier przybyliśmy około godziny 9:30. Zwiedzanie już tradycyjnie rozpoczęło się od Placu Bohaterów, parku miejskiego, Zamku Vajdahunyad, łaźni czy stacji metra. Jeszcze przed obiadem zobaczyliśmy dwie najbardziej kojarzone z Budapesztem budowle – parlament oraz Bazylikę Świętego Stefana. Po obiedzie zwiedzaliśmy wzgórze zamkowe wraz z basztami rybackimi czy kościołem Świętego Macieja.

Do Biecza wróciliśmy w późnych godzinach nocnych.

Zainteresowanie wycieczkami organizowanymi przez Bieckie Centrum Kultury nie maleje. Już w najbliższą sobotę ponownie odwiedzimy Budapeszt, 12 maja Warszawę a na ostatnim etapie są przygotowania do kolejnej wycieczki w Bieszczady, która odbędzie się 18 maja.