Wczesnym rankiem wyruszyliśmy w kierunku Mosznej, małej miejscowości w województwie opolskim, słynącej z pięknego zamku. Już z daleka widać było majestatyczną budowlę, której wieże i wieżyczki przypominają bajkowe zamki. Przyjechaliśmy tam około godziny 10:00 i rozpoczęliśmy zwiedzanie.

Zamek Moszna to prawdziwa perełka architektoniczna, posiadająca aż 99 wież i wieżyczek. Został zbudowany w XVII wieku, ale największą popularność zdobył po rozbudowie w XIX i na początku XX wieku.

Zwiedziliśmy przepiękne wnętrza zamku, w tym sale balowe, bibliotekę i kaplicę. Największe wrażenie zrobiły na nas pięknie zdobione sufity i kominki. Po zwiedzaniu wnętrz przeszliśmy do ogrodu, który jest równie zachwycający. Spacerując po alejkach, podziwialiśmy różnorodne gatunki drzew i kwiatów oraz romantyczne stawy.

Następnie wycieczka przeniosła się do stolicy województwa – Opola. Zaczęliśmy od spaceru po starówce, która urzekała swoją architekturą i kameralnym klimatem. Na uwagę zasługuje z pewnością Rynek Główny z pięknymi kamienicami i imponującym ratuszem.

Z uwagi na zbliżający się 61. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki nie mogliśmy wejść do amfiteatru jednak w jego sąsiedztwie przypominaliśmy sobie największe hity polskiej muzyki i wspominaliśmy występy ulubionych artystów.

Na koniec dnia wybraliśmy się do Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu gdzie liczne wystawy multimedialne pozwoliły nam poznać historię polskiej sceny muzycznej.

Wycieczka do Mosznej i Opola była niezapomnianym przeżyciem. Zamek Moszna zachwycił nas swoją bajkową architekturą i bogatą historią, a Opole oczarowało spokojną atmosferą i licznymi atrakcjami. Każdy z uczestników wycieczki znalazł coś dla siebie i z pewnością będziemy długo wspominać ten dzień pełen wrażeń.

Już dziś zapraszamy na kolejną wycieczkę z Bieckim Centrum Kultur, która odbędzie się 16 czerwca. Tym razem naszym celem będzie Łódź – filmowa i ciekawa architektonicznie stolica województwa łódzkiego.