Sekcja turystyczna Bieckiego Centrum Kultury w sposób wycieczkowy postanowiła uczcić tegoroczne święto zakochanych. Postanowiliśmy wspólnie odpowiedzieć sobie na pytanie jakie są skutki miłości w Kazimierzu, zabierając Bieczan na wycieczkę poniekąd romantyczną…

W przeddzień Walentynek wybraliśmy się do Kazimierza Dolnego. W słoneczny poranek tuż po godzinie 7:00 wyruszyliśmy z Biecza. Do miasta Zakochanych dotarliśmy tuż przed południem. Wspólnie z Panią przewodnik – Danutą Borzęcką podążyliśmy bulwarami wiślanymi w kierunku zabytkowej ulicy Senatorskiej oraz centrum miasta. Zwiedziliśmy Rynek z kamienicami braci Przybyłów i Kamienicą Gdańską oraz Mały Rynek – dawną żydowską część miasteczka. Następnie mogliśmy podziwiać ruiny zamku Kazimierza Wielkiego i górującą nad miasteczkiem basztę. Na koniec wspólnego oprowadzania odwiedziliśmy kościół parafialny oraz dawną żydowską część miasta z Synagogą.

Po wspólnym obiedzie każdy miał chwilę na indywidualne zwiedzenie miasteczka. W drodze powrotnej nie zabrakło wspólnie śpiewanych piosenek przy akompaniamencie gitary.

Do Biecza wróciliśmy tuż po godzinie 21:00.

Już teraz zapraszamy na kolejną wycieczkę w ramach sekcji turystycznej działającej przy Bieckim Centrum Kultury. Tym razem zapraszamy do Oświęcimia oraz Wadowic w dniu 27 marca. W dalszej perspektywie chcemy zobaczyć również jedną z europejskich stolic, jednak o tym już niebawem.

Zachęcamy do śledzenia strony internetowej www.bck.biecz.pl oraz naszego profilu na Facebooku gdzie znaleźć można wszelkie szczegóły dotyczące bieżących planów wycieczek.