W dniu 16 czerwca 2024 roku wybraliśmy się na wycieczkę z Biecza do Łodzi. Nasza wycieczka rozpoczęła się wcześnie bladym świtem po godzinie 3:30 na rynku.

Trasa z Biecza do Łodzi wynosi około 300 km, więc podróż zajęła nam ponad 6 godzin. Do Łodzi dotarliśmy około godziny 10:00. Pierwszym punktem programu była wizyta w Manufakturze, słynnym centrum handlowo-rozrywkowym, które mieści się w zrewitalizowanej fabryce włókienniczej. Mimo kapryśnej pogody zwiedziliśmy wystawę fotografii o historii łódzkiego przemysłu włókienniczego i samego miasta.

Po wizycie w Manufakturze udaliśmy się na spacer po ulicy Piotrkowskiej, jednej z najdłuższych handlowych ulic w Europie. Podziwialiśmy piękne kamienice, rzeźby i murale, które nadają tej ulicy wyjątkowy charakter. Przewodnik opowiedział nam o historii Łodzi, jej dynamicznym rozwoju w XIX wieku oraz o współczesnych atrakcjach miasta.

Nie zabrakło również wielu ciekawostek dotyczących licznych produkcji filmowych zrealizowanych w tym mieście, takich jak: „Ziemia obiecana”, „W ciemności” czy „Zimna wojna”.

Z Łodzi wyruszyliśmy w drogę powrotną około godziny 17:00 a do Biecza dotarliśmy około godziny 23:30, zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wspomnień.

Wycieczka z Biecza do Łodzi była świetnym doświadczeniem, które pozwoliło nam lepiej poznać historię i kulturę jednego z największych polskich miast. Już teraz planujemy kolejną wycieczkę, aby odkrywać kolejne zakątki naszego pięknego kraju a wszystkie szczegóły już niebawem na naszej stronie internetowej.